Rigau aposta per “flexibilitzar” l’entrada a P-3 si es constata que la diferència de mesos afecta al fracàs escolar

Barcelona

La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha apostat per “flexibilitzar” l’entrada a l’ensenyament a P-3 si es constata que la diferència entre haver nascut a principis d’any o a finals afecta el rendiment i el fracàs escolar.

Rigau ha explicat que el Consell Superior d’Avaluació de Catalunya, la inspecció i la Universitat Autònoma Barcelona (UAB) estan elaborant un estudi sobre si el fet que alguns alumnes entrin a l’escola ja amb tres anys i d’altres en canvi ho facin sense haver-los complert afecta els resultats a primària.

Rigau ha alertat, però, que Catalunya no té competències per fer aquest canvi i que, en tot cas, si l’estudi constata que hi ha un efecte ho trametran al ministeri d’Educació.

1 comentari

  • Max

    22/08/2012 7:22

    fidel escrigue9:Euro tens raf3 en el fet!.Desconec les dades, perf2 sed afimro que molts esenyants de Secunde0ria fan les classes en castelle0 i no passa res; tambe9 utilitzen el castelle0 com a llengua vehicular i no passa res.Sed afimro que en el darrers anys diversos professors/es que feien les classes en catale0 van optar per fer-les en castelle0.c9s que no ho sap el govern?. Malgrat que el professorat posi que fa les clssses en catale0 en la casella estadedstica la realitat e9s ben diferent; nome9s cal escoltar la llengua en que8 parlen a les classes, converses amb alumnes o notificacions orals/escrites a les famedlies per veure que no sempre e9s com es diu. I aixf2 que han fet classes de reciclatge de llengua, perf2 han perdut el sentiment de poble o be9 la dignitat catalana. I no estem per fer volar coloms perque8 la sente8ncia contra el catale0 arribare0 i ben aviat del TS.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús