Més de 370 instituts faran jornada intensiva el proper curs

El Departament d’Ensenyament ha autoritzat 379 instituts públics de Catalunya a fer jornada compactada el curs que ve. Aquesta petició l’havien fet 405 centres de secundària i finalment la conselleria que lidera Irene Rigau ha decidit autoritzar-ho a la gran majoria, el 93,58% de les peticions que van rebre els diferents serveis territorials. D’aquesta manera, aquesta 379 instituts concentraran les classes en horari de matí. El departament va establir una sèrie de requisits per a aconseguir aquesta autorització, com ara que hi hagués consens al Consell Escolar, i en els casos que no s’ha acceptat és perquè no s’han complert algunes de les condicions necessàries.

Dels més de 600 instituts públics que hi ha a Catalunya, 405 havien sol·licitat als serveis territorials del Departament d’Ensenyament poder fer jornada intensiva i, per tant, fer només classe al matí. La conselleria ha decidit respondre favorablement a la majoria dels sol·licitants, el 93,58%, de manera que 379 instituts públics podran fer horari intensiu el curs 2012-2013.

Per tal d’acceptar la jornada intensiva a la secundària, els instituts han hagut de fer arribar una proposta als serveis territorials del Departament d’Ensenyament que inclou un acord per consens del Consell Escolar, així com una explicació de les millores pedagògiques i organitzatives que suposaria la mesura, entre d’altres.

L’autorització donada és només per al curs que ve. La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ja va advertir que retiraria l’autorització per fer aquest horari als instituts on es comprovi, a través de les proves internes i externes, que els resultats acadèmics han empitjorat. Aquest curs s’ha posat en marxa una prova pilot en sis instituts, però Rigau va explicar que era d’hora per concloure si els resultats acadèmics dels alumnes havien millorat o empitjorat. Tot i això, va explicar que havia millorat el clima i la convivència als centres perquè s’eliminen els temps buits, on es concentren la majoria dels problemes de convivència i disciplina.

19 centres a Barcelona

El Consorci d’Educació de Barcelona ha explicat en un comunicat que, en el cas de la capital catalana, s’han autoritzat a fer jornada compactada un total de 19 centres públics. Havien fet la sol·licitud 24 centres públics de secundària de Barcelona, un 38% del total i s’ha autoritzat aquest horari al 79% dels centres que ho van demanar.

De manera general, als centres que se’ls ha desestimat la petició es deu a que no complien els requisits de la convocatòria, ja sigui perquè l’horari no era l’adequat o perquè no hi havia acord del consell escolar del centre, entre d’altres.

3 comentaris

  • Roser

    22/10/2012 18:21

    Al centre on treballo estem fent la compactada i, de moment, pinta molt bé. És clar que encara no tenim resultats, però la sensació general del professorat és que els alumnes estan més concentrats. A més, l’absentisme que hi havia a les tardes ha desaparegut totalment.

  • Juliana

    21/08/2012 23:47

    Fiquei tentado a ler o livro para meholr entender algumas ide9ias. Talvez, vocea possa me ajudar, mais uma vez.A respeito do aque1rio, por exemplo. Se tudo o que, de fato, existe e9 criae7e3o nossa, inclusive a Cieancia, nada pode existir do lado de fora dele, ou seja, nada pode existir que ne3o conhee7amos, que ne3o fae7a parte da realidade.Vejo duas consequeancias para esse raciocednio: Se nada existe fora da realidade do nosso aque1rio, ne3o he1 possibilidade de conhecermos nada de novo, porque estaredamos falando em DESCOBRIR o que ne3o existe. Nesse caso, os novos conhecimentos desmentem a teoria, na medida que surgem e, inclusive, aumentam o nosso aque1rio.A segunda consequeancia seria crer que todo o conhecimento, invariavelmente e9 construeddo e ne3o descoberto. Nesse caso sim, a Cieancia e9 uma criae7e3o. Essa hipf3tese tambe9m me parece absurda, je1 que a despeito de nosso conhecimento as leis naturais sempre funcionaram. A e1gua ne3o passou a hidratar sf3 porque criamos que ela hidrata . Ela sempre hidratou. Se amanhe3 aprofundarmo-nos na composie7e3o da e1gua, as novas criae7f5es ne3o invalidare3o toda ae7e3o que a e1gua provoca. No me1ximo, entenderemos meholr a ae7e3o que pouco conhecedamos. Assim se fazem as leis universais que, mesmo desconhecidas por nf3s, existem e regulam a vida em variadas manifestae7f5es. A vida ne3o existe porquea a Cieancia a criou.Adotar uma possibilidade dualista tambe9m me parece impreciso. Se dissermos que as Cieancias Naturais descobrem e as demais constroem, je1 invalidamos a ide9ia de que tudo que existe e9 criae7e3o nossa .Nas minhas atuais limitae7f5es, o que consigo projetar e9:a) Existem leis universais que je1 existiam antes dos nossos esfore7os mentais. A Cieancia, timidamente, interpreta de maneira correta ou equivocada os efeitos dessa lei.b) Nf3s co-criamos novas causas e efeitos, seja de maneira intencional, seja de maneira inconsciente e inconsequente.c) O nosso pensamento constrf3i representae7f5es do mundo sim, mas a partir de impressf5es de coisas que existem, mesmo que a gente ne3o as conhee7a e de outras coisas que acreditamos exisitr.Conto com a compreense3o dos que consigam enxergar esse cene1rio de maneira mais ampla do que eu.Forte abrae7o!

  • Dolors Falgas

    07/07/2012 16:08

    Ja fa temps que ens manen que aprovem, i us asseguro que cada any fem molts regals, aprovem amb un 4, i fins i tot si només queda una assignatura i l’alumne ha treballat una mica també ho regalem, encara que la nota sigui menor. Que la consellera lligui l’horari intensiu a que les notes no empitjorin potser pot semblar nou, però no ho és, els resultats ja sabeu que tenen moltes lectures. No calen proves pilot, els polítics voleu veure el que interessa (a alguns). Esteu en el vostre dret però això també és enganyar a la ciutadania.
    Tenim graduats amb alumnes que ni tan sols poden escriure un text coherent, però convé no dir-ho!

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús