El 10% de les aules de 1r d’ESO augmentaran la ràtio, però només 9 tindran 36 nois

Un 10,7% de les aules de primer d’ESO públiques apujarà el nombre d’alumnes per grup el curs que ve, i anirà més enllà dels 30, que eren el màxim aquest curs. Amb tot, només 9 dels 1.622 grups d’aquest curs d’ESO aplicaran el màxim de 36 nois permès pel ministeri d’Educació.

Al cicle infantil, l’augment de ràtio serà menor. L’1,2% de les aules de P3 superaran els 27 alumnes, que era el màxim legal fins aquest curs que acaba, pero no hi haurà cap grup de 30 nens, el màxim permès pel ministeri, segons les dades de preinscripció de la Generalitat. Amb aquests canvis de ràtio, s’han perdut 91 grups de P3 i 42 de primer d’ESO a tot Catalunya.

Amb tot, la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, va destacar que el 72,2% de les aules de P3 tindran 25 alumnes o menys i el 62% dels grups de primer d’ESO tenen 30 nois o menys. “Estem administrant les mesures [del ministeri] amb caràcter conjuntural perquè no tinguin efecte estructural en el sistema”, ha apuntat Rigau.

4 comentaris

  • bdsfeda

    22/08/2012 7:09

    D7AM3x tsuqdoterenb

  • Nana

    22/08/2012 1:07

    Despre9s de llegir el post del Mark Shuttleworth, s’enten molt mlolir el concepte (gre0cies per l’enllae7).Pel que diu aplicacions escrites en Qt (o sigui natives a KDE) seran candidates a ser instalades en una instalb7lacif3 per defecte d’Ubuntu Tot i que n’hi ha algunes dificils d’integrar (com ara Amarok en comptes de Banshee), n’hi haure0 varies a les que s’els hi obrira les portes, desdibuixant una mica la frontera entre Kubuntu i Ubuntu. Molt interessant, la veritat. I de cara a l’usuari pot tenir una repercusif3 important (el ventall de programari potencial es duplica). Esperem amb ganes l’article de gnulinux.cat sobre el tema 2 0

  • Àlex www.psigle.net

    18/06/2012 9:01

    Totalment d’acord amb la Dolors. A més número d’alumnes per professor, major despersonalització, apliquis la metodologia docent que apliquis.

  • Dolors Falgàs

    16/06/2012 15:59

    A vegades no és el nombre d’alumnes, es la heterogeneitat d’aquests alumnes, s itenim un en ambliop o amb pèrdua de visió, si tenim nens que no entenen cap de les 2 llengües oficials, si tenim un noi amb el perill que demà el desnonin, si tenim … i no un sinó més d’un, tenir 25 alumnes a primer d’ESO ja és molt. Que ens diguin com que no hi ha diners t’hauràs d’espavilar i gestionar el grup el millor que sàpigues ho farem, però que no diguin amb menys farem més, i que llavors no ens comparin amb un centre de 40 nois/es que no tenen aquesta diversitat. Sabem que la personalització és bàsica, cal conèixer a cada un dels alumnes, a les seves famílies amb 3 o 2 hores de classe a la setmana. No és fàcil però hi ha molts professors que fa anys que continuen lluitant perquè l’educació pública d’aquest país mantingui la seva qualitat.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús