Noves eines per a la detecció i actuació en la dislèxia

La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha presentat les eines per a la detecció i actuació en la dislèxia. Es tracta d’un document elaborat i publicat amb la col·laboració del Col·legi de Logopedes de Cataluny que preveu la detecció precoç dels casos d’alumnat amb dislèxia i la promoció de la seva atenció. Aquesta iniciativa s’emmarca en la lluita contra el fracàs escolar, un pla que marca com a un dels objectius la detecció precoç de les necessitats i mancances educatives. Els primers símptomes relacionats amb la dislèxia apareixen als 2 anys i associats a trastorns fonològics, que es mostren com una mala vocalització. Segons estudis recents la dislèxia afecta entre un 4 i un 10% d’alumnes, però una bona actuació pedagògica pot ser fonamental per tractar la dislèxia.

5 comentaris

  • Integratek

    27/09/2013 12:54

    Hola!

    Veig que en parla però no hi són!

    Aquests protocols els trobareu a: http://www.integratek.es/prodiscat/

  • Toni Perulles i Rull

    03/02/2012 22:50

    Efectivament, “una bona actuació pedagògica pot ser fonamental per tractar la dislèxia”.

  • Lourdes Vilardaga

    08/12/2011 13:22

    Es llarg i dur el camí d’aprenentatge dels alumnes afectats amb dislèxia. No n’hi ha prou amb un diagnòstic des dels primers cursos de primària,si no que sobretot s’ha de comptar amb que els mestres tinguin la informació adequada, així com la voluntat de que els alumnes dislèctics, i amb un CI dins de la normalitat, tirin endavant.
    És una cursa d’obstacles que s’ha d’anar superant trimestre a trimestre.

  • Dolors Falgàs

    13/11/2011 8:41

    Necessitem diagnòstics acurats, quins tipus de dificultats concretes però sobretot quins tipus d’exercicis convé aplicar perquè es millorin aquestes dificultats. Calen plans d’actuació possibles, he vist famílies cansades després de 10 anys d’ajudar els fills, els mestres intentem adaptar continguts però sovint no n’hi ha prou.

  • El Mestre

    09/11/2011 22:14

    La dislèxia només s’acaba amb ell amb una Metologia especial i un bon coneixement de l’escolar afectat.A vegades entre els dislèxics hi trobem alumnes molt avantatjats.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús