Ensenyament proposa que Primària i Secundària iniciïn el curs en dies diferents

El Departament d’Ensenyament vol que els escolars catalans de Primària i Secundària iniciïn el curs 2011-2012 en dies diferents: el 7 i el 12 de setembre respectivament. Unes dates que no tenen el consens sindical al Consell Escolar de Catalunya.

Fonts sindicals dels docents consultades per Efe han indicat que la proposta de calendari per a l’any vinent es debatrà a partir de demà en una reunió de comissió del Consell Escolar de Catalunya. “És absurd” que els alumnes de Primària i Secundària comencin en dies diferents, han considerat les mateixes fonts, ja que en aquest tema cal tenir també en compte quan comencen a treballar els mestres.

El començar en dies diferents, primer els alumnes de Primària el dia 7 de setembre, dimecres, i els de Secundària, el dia 12, dilluns de la setmana següent, tindria la seva explicació en la inclusió d’exàmens extraordinaris al setembre.

Els problemes del curs que es tanca

L’inici del curs 2010-2011, que està a menys d’un mes de la seva finalització, ja va suscitar un ampli rebuig per part dels docents, a l’iniciar-se a primers de setembre, ja que argumentaven que no es podia preparar la feina amb prou temps.

La inclusió de la setmana blanca en dues tandes, entre finals de febrer i març, tampoc va ser ben rebuda per les famílies, que han hagut de trampejar aquests dies festius l’actual curs amb colònies i diverses activitats per als nens.

Ensenyament proposa ara que la setmana blanca desaparegui, com ja havia anunciat reiteradament la consellera, i que els cinc dies festius se sumin als dos de lliure disposició i es reparteixin al llarg del curs a criteri de cada centre escolar. “Això crearà més desgavell” en les famílies, els escolars i entre els centres, han indicat les fonts sindicals consultades.

Aquestes discrepàncies es posaran sobre la taula demà en la primera reunió de la comissió del calendari escolar del Consell Escolar de Catalunya, on no està prevista la participació de la consellera, si bé no es descarta que pugui assistir per ser l’inici de la negociació.

USTEC-STEs, de la seva banda, indica en un comunicat que el Departament d’Ensenyament ha fet aquesta proposta de “manera precipitada, sense discussió ni consens”. Segons el parer del sindicat hauria estat “més correcte” partir del calendari anterior a les reformes del conseller Ernest Maragall i obrir un procés de discussió per a consensuar la racionalització del calendari, “en lloc de fer canvis precipitats que no acaben de resoldre cap dels problemes”. A més, advoca perquè els centres d’infantil i primària recuperin la jornada intensiva els mesos de juny i setembre.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús