Les competències dels alumnes de Primària, a examen

Un total de 71.387 nens i nenes de 12 anys, de 2.101 centres de tota Catalunya, han fet aquesta setmana les proves de 6è de primària, que per tercer any consecutiu avaluen les competències bàsiques en llengua catalana, llengua castellana, llengua anglesa i matemàtiques dels alumnes que l’any vinent comencen l’educació secundària obligatòria (ESO).

Els resultats d’aquestes proves, que elabora el departament d’Ensenyament i que serveixen per situar el nivell de cada centre respecte de la mitjana catalana, han detectat fins ara un nivell encara massa baix en general en l’expressió escrita i la resolució de problemes matemàtics, segons l’Associació d’Inspectors d’Educació de Catalunya. Són inspectors els qui presideixen les 79 comissions d’avaluació que organitzen aquestes proves.

L’examen a cada centre l’imparteixen i el vigilen mestres d’un altra escola, que alhora corregiran les proves anònimes dels alumnes d’un altre centres escolar, que no serà ni el seu ni aquell on han realitzat la prova. Els resultats arribaran a l’escola al juny, quan les famílies rebran també els resultats individuals de cada nen. La novetat d’enguany és que aquests resultats personals inclouran un informe més detallat de l’alumne.

7 comentaris

  • Antoni Argent

    26/05/2011 14:36

    Sílvia, enten perfectament el que comentes però la Mª Teresa també descriu la realitat. Als de dalt “no els importa” millorar la situació perquè quan una societat és inculta i ignorant més se la pot manipular… Perdoneu, però algú ho havia de dir… Una cosa és que els alumnes no tinguin interès a aprendre, una altra és que es pensin que les normes les posen ells… Sí, sí… “una imatge val més que 1000 paraules però una bufetada ben donada cada cop que toca val mes que 1000 imatges”. Però en aquesta societat en la que estem on l’autoritat no està de moda ben poc hi podem fer. Però, mentre hi hagi l’antídot del futbol la majoria ja està contenta…

  • Sílvia

    22/05/2011 20:19

    Sóc mestra de Primària. A Primària com ja sabeu només es pot repetir un curs. Moltes vegades arriben a les escoles alumnes a 4t o a 5è que ja han repetit, per tant no els pots fer repetir una altra vegada i no tenen assolits els objectius mínims ni de C.I. per diferents motius: absentisme escolar, canvis d’escola constants, no domini de la llengua catalana… Davant d’aquest fet i amb els recursos que disposem a Primària, fem el que podem, i si passen de curs, és perquè hi estem obligats per llei.

  • Ma, Teresa

    19/05/2011 0:02

    Jo també sóc professora de secundària. Més d’un 30% dels alumnes que venen a primer d’ESO no tenen el nivell MÍNIM, no entenen el que llegeixen, ni saben escriure una frase correctament, ni les famoses “quatre regles”, etc., etc. Perquè els fan passar de curs sense haver après el que corresponia? Als instituts no s’aprèn a llegir, ni escriure. Aquests alumnes generalment ja estan perduts, no aprofitaran res, no poden. Estan un munt d’hores en unes aules on no entenen quasi res, per tant sovint es tornen conflictius. La llei diu que hem d’adaptar els continguts, com? Amb més de 30 alumnes per classe, 10 “bonets”, 10 amb poc interès i 10 amb necessitats especials. No fem miracles. Finalment, no acreditaran la ESO. I és molt trist.

  • Antoni Argent

    13/05/2011 22:55

    Sóc professor de secundària i cada cop més els alumnes pugen amb menys nivell i menys ganes de treballar. Les últimes proves de competències bàsiques van tenir uns resultats esgarrifosos. Què fa un pare/mare quan els resultats sóns nefastos? Potser encara li regalen la Play perquè el seu fill/a no agafi un trauma…

  • cris

    08/05/2011 20:43

    Perquè cada nen té un codi, i el seu centre sap quin codi li correspon a cada alumne. Però el corrector no sap el nom que hi ha darrera de cada codi. És com en els exàmens de selectivitat.

  • xavi t.

    08/05/2011 16:57

    Els alumnes s’identifiquen amb un codi numèric, de tal manera que els aplicadors i els correctors no saben els noms dels alumnes (per això són anònimes). Un cop finalitzat el procés, el departament dóna accés a les dades als centres, que sí que coneixen el codi numèric i, per tant, poden fer arribar els informes a les famílies.

  • lola

    08/05/2011 13:45

    si són anònims… com pot ser que els pares rebin un informe?…

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús