El 15% dels alumnes de secundària “no fa res”

Els centres educatius on s’imparteix ESO han esdevingut “guarderies”. Entre el 15 i el 205 dels alumnes que hi assisteixen “no fan res” i els estudiants “de vegades, aprenen alguna cosa”.  Aquestes són les principals conclusions d’un estudi encarregat per la Conselleria d’Educació al que ha tingut accés RAC1.

L’informe, que es va encarregar a la Junta Central de Directors de Secundària, assenyala també que dos de cada deu menors es neguen rotundament a participar en qualsevol activitat acadèmica. La societat, apunta l’anàlisi, i els pares en particular són massa permisius amb els joves. Una actitud que es tradueix en més problemes i menys resultats. Com a causa d’aquests mals, el document apunta directament a l’excés d’hores de permanència a l’escola i a unes assignatures massa extenses, detallades i repetitives. Els responsables del text denuncien també que el curs de quart d’ESO és massa fàcil, provocant més fracàs al batxillerat i als cicles formatius.

 

88 comentaris

  • Sheila Camí

    13/04/2011 8:56

    Hola! sóc alumna de 3r d’ESO i estic estudiant a Salesians Terrassa. La meva opinió al respecte és que algunes assignatures de vegades són molt repetitives, a causa d’això els alumnes perden interès. També crec que els pares no tenen res a veure amb les notes dels seus fills, si un vol, estudiarà, per molt que els seus pares no li obliguin, en canvi, si un no vol, per molt que els seus pares vulguin no estudiarà.

  • Daniè Pajares

    13/04/2011 8:55

    Manhattan,
    Sabes escribir?

  • Esther Fernández

    13/04/2011 8:54

    Hola, sóc alumne de l’escola Salesians Terrassa de 3rA d’ESO. Jo crec que hi ha més d’un 15% que no fan res, veus el seu comportament a classe o els seus exàmens i diria que són més. Per a mi, 3r d’ESO s’hem está fent difícil i crec que 4t será pitjor. M’agradaria que redueixin les hores a l’escola.

  • manolo

    13/04/2011 8:53

    ai muchas horas de colegio tendrian que dejarnos las tardes libres i mas rato de patio

  • Daniè Pajares

    13/04/2011 8:48

    Jo crec que hi ha molts alumnes que intentan fer però que es distreuen molt. Tambè crec que no fan res perquè ells no volen i diuen: “no faig res perquè no em dona la gana”, sinò perque com jo, que soc una mica fluix ens costa posar-nos.
    El artícle te molta raò…

  • Manhattan

    12/04/2011 22:03

    Haber tontos, que soys mas tontos que las piedras los chables esto.
    FUCK YEA! (www.cuantocabron.com)

  • Laura Hueso Bones Jeje

    12/04/2011 16:57

    Hola, soc una alumne de 4tc voldria dir que el comentari, no hem sembla molt adecuat ja que pot haberi gent que li afecti a altres persones que ho puguin llegir, segur que en la teva epòca també vas ser aixi de “rebel” per mi no es adecuada aquesta noticia perquè si he escrit aixó vol dir que se llegir i escriure. el teu comentari el pots manà a passeig.

  • Llarina Gonzalez

    12/04/2011 16:55

    Hola, em dic Llarina, sóc una alumne de 4rt C d’ESO.
    Jo no crec que 4rt sigui tan fàcil, igual per alguns te menys dificultat, i per altres més, però 4rt d’ESO és un resum de tota la ESO.
    La veritat és que això de que molta gent no fa res te raó.

  • Martín Molina Salvador

    12/04/2011 16:53

    Crec que quart es una especie de resum de l’eso ja que repassem moltes coses que ja hem fet, pero en algunes assignatures, en altres fem coses noves i que gracies a ser noves interesen. es normal que no estudiem si sempre es el mateix i aburreix molt. En part te raó

  • Alex Cabezas

    12/04/2011 16:50

    Sóc un alumne de 4t d’ESO i crec que hi han massas hores, hi ha dos dies que fem 7 hores, un dia que fem 6 hores i dos dies que fem 5 hores. Passem massa temps a l’ escola i ens desmotivem

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús