El 15% dels alumnes de secundària “no fa res”

Els centres educatius on s’imparteix ESO han esdevingut “guarderies”. Entre el 15 i el 205 dels alumnes que hi assisteixen “no fan res” i els estudiants “de vegades, aprenen alguna cosa”.  Aquestes són les principals conclusions d’un estudi encarregat per la Conselleria d’Educació al que ha tingut accés RAC1.

L’informe, que es va encarregar a la Junta Central de Directors de Secundària, assenyala també que dos de cada deu menors es neguen rotundament a participar en qualsevol activitat acadèmica. La societat, apunta l’anàlisi, i els pares en particular són massa permisius amb els joves. Una actitud que es tradueix en més problemes i menys resultats. Com a causa d’aquests mals, el document apunta directament a l’excés d’hores de permanència a l’escola i a unes assignatures massa extenses, detallades i repetitives. Els responsables del text denuncien també que el curs de quart d’ESO és massa fàcil, provocant més fracàs al batxillerat i als cicles formatius.

 

88 comentaris

  • Cristina Morales

    12/04/2011 16:41

    Sóc una alumne de l’escola salesians de terrassa, estic totalment desacord amb aquet text ja que sóc de quart i si que faig coses i esta claríssim que e après moltes coses.
    Els pares no són massa permissius si no que deixen als seus fills prendré decisions per ells mateixos. Els problemes no s’esdevenen de si els pares són permissius o no s’esdevé perquè una part de la joventut es dedica a fer coses que no deuria de fer i això perjudica molt a la joventut que si que te cura del seu futur acadèmic.
    Sobre les assignatures massa repetitives si que hi estic d’acord perquè en algun cop es mas cansat tornar a repetir els mateixos temes quatre anys seguits.

  • Marta Díaz

    12/04/2011 16:38

    Sóc alumna de 4t d’ESO i sincerament penso que el percentatge és exagerat, hi ha alumnes per a tot, si, però dir que no fan res no és la veritat. Pot ser que facin més o menys, però res no. Hi ha classes en les quals un es motiva més i classes en les quals no es fa molt, estic d’acord que hi ha alumnes que en moltes d’aquestes classes si que no fan res, però d’aquí a que “a vegades, aprenguem alguna cosa” hi ha bastant.
    Els temps han canviat i l’educació ja no es pren tan seriosament, això és totalment cert, una cosa caldria fer, però ni molt menys aquesta cosa és exagerar tant la situació.

  • Sergio Muñoz Ruiz

    12/04/2011 16:38

    La meva opinio es que la eso son 4 anys que es fan coses semblant que seria millo fer la en menys temps per que hi han un moment que estas fart de tants estudis.I referintme a la monstserrat rius la malloria de companys i compayes que conec estudien.L’unic que els professors creuen que nomes tenim la seva assignatura i en tenim 10 de mes i una vida social.

  • miriam olivé fernández

    12/04/2011 16:36

    Jo penso que hi ha alumnes que no es prenen seriosament els estudis però el que si es cert es que els alumnes que si estudien i es prenen seriosament els estudis docns no lo donen tanta importànci i només es fixen en els que no ho fan. No em considero una persona que no faci cas als estudis pero no m’hagrada avegades el comportament d’algunes persones ja adultes.

  • Aitor Guzmán Cantón

    12/04/2011 15:57

    Penso que el número de percentatge es massa alt, crec que en veritat hauria de ser molt més baix, pot ser que no s’esforcin com s’haurien d’esforçar però dir que no fan res és molt exagerat. El número de menors que es neguen rotundament a participar en qualsevol activitat acadèmica penso que també es molt exagerat, com a màxim hi ha 1 o 2 per classe de 25. No entenc el comentari que els pares són molt permissius amb els joves, no es pot generalitzar tant. Els resultats depèn d’un mateix i no dels pares ni dels professors ni altres coses. Jo també penso que hi fem massa hores al dia i no tenim temps lleure per gaudir i estudiar a un mateix dia. Com a estudiant de quart d’ESO crec que no es tan fàcil com diu i hi ha preparació suficient per a cursos posteriors.

  • Ruben Fernandez

    12/04/2011 15:56

    Crec que hi ha mes alumnes que un 15% que no volen estudiar i que no fan ni l’ou a clase. No estic d’acord amb que 4rt d’ESO es facil hi ha el nivell que te que haber-hi. Hi ha alguns pares o ambients familiar que fan que el nens no estudiin. Crec que fem excesives hores de classe a la semana i que s’haurien de reduir

  • Andrea Alberca

    12/04/2011 15:56

    Bon dia .Sóc alumna del col•legi Salesians Sant Domènec Savio de Terrassa, precisament de 4º de ESO i la meva opinió sobre aquest text és que hi ha parts en les que estic d’acord com per exemple que les classes son massa repetitives o que hi ha masses hores de permanència a l’escola però per altra banda no estic d’acord amb que els pares son massa permissius,ja que no és veritat i que 4º d’ESO es fàcil. Però no entenc això de que l’ESO ha esdevingut a guarderia, és un col•legi, i com a tal a de mantenir al nens dins d’aquest centre,però no tant com les guarderies.

  • Irene Rojas Sánchez

    12/04/2011 15:55

    Hola, sóc una alumna del col•legi Salesians San Domènec Savi de Terrassa.
    En la meva opinió, el que comunica el text és raó, ja que cada vegada més els joves alumnes que van al col•legi, i més exactament a l’ESO, no s’esforcen per res pel fet de ser un estudi obligatori.
    Per altre part si que és veritat que alguns pares són massa permissius, però també n’hi ha que no ho són.
    També crec que porta raó quan es refereix a que les causes d’aquests mals són l’excés d’hores i les assignatures massa repetitives.
    I finalment, crec que quart d’ESO no és massa fàcil, ja que cada alumne té un nivell diferent , així que o crec que s’hagi de generalitzar tant.

    En conclusió, crec que la nostra societat empitjorarà si no canvia, ja que l’educació és el principal valor que s’ha de tenir en compte.

  • Diana Cristina

    12/04/2011 15:54

    Soc alumna de quart d’ESO dels Slaesians de Terrassa en la meva opinió al text que hi ha alumnes que van a escola per no fer res això són alguns ens no tots els alumnes això ho fan persones que ja no vol seguir fent res i això que alguns a vegade saprenen alguna cosa no és veritat perquè hi ha persones que aprenen molt no només poc perquè tots tenim la mateixa capacitat no és que aprenguin poc pot ser que facin a parentes que no saben quan en realitat saben molt més del que un professor es pugui imaginar el de dos de cada deu menors no participen en les activitats escolars es per que ells no volen els seus pares no tenen per que obligar-los a fer coses que ells no volen.

    Els cursos de quart no són massa fàcils com vostè ho diu quart d’ ESO és difícil com tots els cursos fins i tot més difícil perquè és més responsabilitat ja que has de treure’t el graduat per poder fer el que més et a agradat des que eres una nena a més són més treballs més matèria tot és més diferent als cursosanteriors perquè la matèria és més forta que en els cursos anteriors

    En el comentari de la professora està molt malament per que que hi ha persones que des de primària no saben ni llegir ni escriureaquesta equivocada perquè això ja no seria normal a més en aixòde llegir pot ser per que li costa ja que pot ser d’una altra país itingui una altra llengua això no té res a veure amb el tema a més sino sap llegir no ubiera aprovat els altres cursos.

  • Alex Briones Pérez i Sergio Vergara Heredia

    12/04/2011 15:53

    Som l’Alex Briones Pérez i el Sergio Vergara Heredia, alumnes de 4t D’E.S.O. del col.legi salesià Terrassa i volem donar el nostre comentari sobre aquest tema.
    Creiem que no és cert que el nivell de 4t D’E.S.O. sigui massa fàcil, al menys en el nostre institut.
    Volem fer referència al comentari de Montserrat Rius, en que les materies optatives no són un entreteniment, nosaltres dos fem biologia i geologia, fiísica i química i francès, matèries que ens preparen pel nostre futur acadèmic.
    També voldriem afegir que no tothom passa dels estudis i treu males notes, hi ha molta gent que s’esforça, uns més que altres, però creiem que no es pot englobar a tots, o la majoria d’alumnes de 4t D’E.S.O.
    Som l’Alex Briones Pérez i el Sergio Vergara Heredia, alumnes de 4t D’E.S.O. del col•legi salesià Terrassa i volem donar el nostre comentari sobre aquest tema.
    Creiem que no és cert que el nivell de 4t D’E.S.O. sigui massa fàcil, al menys en el nostre institut.
    Volem fer referència al comentari de Montserrat Rius, en que les matèries optatives no són un entreteniment, nosaltres dos fem biologia i geologia, física i química i francès, matèries que ens preparen pel nostre futur acadèmic.
    També voldríem afegir que no tothom passa dels estudis i treu males notes, hi ha molta gent que s’esforça, uns més que altres, però creiem que no es pot englobar a tots, o la majoria d’alumnes de 4t D’E.S.O.
    En el tema de que els pares no es preocupen per la situació acadèmica dels seus fills, és el mateix que el dels alumnes, no són tots els pares, hi han pares molt responsables i altres estrictes, a més, es preocupen pels seus fills.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús