El 15% dels alumnes de secundària “no fa res”

Els centres educatius on s’imparteix ESO han esdevingut “guarderies”. Entre el 15 i el 205 dels alumnes que hi assisteixen “no fan res” i els estudiants “de vegades, aprenen alguna cosa”.  Aquestes són les principals conclusions d’un estudi encarregat per la Conselleria d’Educació al que ha tingut accés RAC1.

L’informe, que es va encarregar a la Junta Central de Directors de Secundària, assenyala també que dos de cada deu menors es neguen rotundament a participar en qualsevol activitat acadèmica. La societat, apunta l’anàlisi, i els pares en particular són massa permisius amb els joves. Una actitud que es tradueix en més problemes i menys resultats. Com a causa d’aquests mals, el document apunta directament a l’excés d’hores de permanència a l’escola i a unes assignatures massa extenses, detallades i repetitives. Els responsables del text denuncien també que el curs de quart d’ESO és massa fàcil, provocant més fracàs al batxillerat i als cicles formatius.

 

88 comentaris

  • Carles

    09/12/2013 10:15

    Trobem joves que segueixen el patró tradicional (fer els deures, estar atents, estudiar periòdicament…). Però també trobo que s’ha estès certa actitud de “tant se m´en fotisme”… promogut per la pròpia rebel·lió de l’adolescent, d’un entorn cultural més llaminer i còmode que l’ ESFORÇ que demana el propi procés d’aprenentatge, problemes i desordres familiars, una varietat de famílies i suports econòmics-educatius molt diferents…. això fa que s’acabi duent a terme un ensenyament promig a l´ESO de tipus “low cost” o de baixa qualitat. Tot això, malgrat els ingents recursos que s´hi han abocat amb els ordinadors, projectors, els mini ordinadors per alumnes (han servit per alguna cosa ?)…

  • Antoni Argent

    21/03/2012 10:08

    Bon dia, aquest projecte, Dolors, el vaig presentar davant el Parlament de Catalunya el passat 27 d’octubre amb propostes serioses per millorar el sistema educatiu a casa nostra… Us recomano el meu segon llibre “Tres quarts de 7″. El podeu trobar a BCN ( llibreria CATALONIA, ALIBRI, LA CENTRAL), a Sabadell (LA LLAR DEL LLIBRE). Granollers (LA GRALLA, LA CARBO), Girona (LLIBRERIA 22)… Un llibre realista on parlo sense embuts del que estem vivint a nivell educatiu… No us el perdeu, a veure si podem fer que un llibre educatiu sigui per Sant Jordi un llibre del que es parli…

  • Dolors

    18/03/2012 20:11

    Antoni,

    M’he llegit els apartats de l’informe que has coordinat sobre què hi podem fer des de l’escola, els pares i els alumnes. He vist molts punts en els que estic d’acord amb tu. Recalco especialment el que diu que “els adults hem de fer d’adults”. Moltes gràcies per compartir-lo!

  • Antoni Argent

    28/05/2011 0:09

    Només el 15%???

  • Antoni Argent

    28/05/2011 0:05

    Bona nit, us adjunto un informe del qual he estat coordinador. Tracta sobre les causes que provoquen fracàs escolar a la comarca del Vallès Oriental i hi han participat més de 12.000 alumnes.
    Per cert, segons l’estudi, a la zona esmentada hi ha un 35% de fracàs escolar. Si pràcticament ningú repeteix això vol dir que l’ESO es REGALA. Per altra banda, a saber que qui acaba 4rt d’ESO se li dóna automàticament el nivell C de català. Vaja Tela!!!! El nivell C de català, doncs, també es regala… només cal veure les faltes d’ortografia dels alumnes de batxillerat i els que fan cicles ja no us ho explico.

    http://www.espavila.cat/pics_noticies/Informe_Projecte_Millorem.pdf

  • Dolors

    02/05/2011 20:49

    Sóc professora de secundària i treballo amb alumnes de 4t d’ESO. En els centres on he treballat he vist de tot: alumnes amb moltes ganes, alumnes que escalfaven cadires, alumnes amb dificultats però amb ganes d’aprendre, alumnes brillantíssims desmotivats. Pel que fa als meus companys, també hi ha de tot: professors molt motivats, professors que passen des d’una mica fins a molt, professors que ja no saben com reaccionar (i amb tota la raó) davant la diversitat en aules cada cop més plenes… Quina solució hi ha? Implicació dels alumnes: estudiar és necessari encara que a vegades no els ho sembli. Implicació dels professors: en formació, però no tant de coneixements sinó de transmissió i de gestió de grups. Implicació dels pares i de la societat en general: valoració de la nostra feina. Implicació de la Generalitat: menys alumnes per aula, currículums més raonables, suport al professorat i DEFENSA DE L’ESCOLA PÚBLICA.
    Que aquests darrers mesos de curs siguin al màxim de profitosos possible!

  • Anònim

    21/04/2011 18:48

    Sóc un estudiant de 1r Batxillerat de la mateixa ciutat que els alumnes que han anat comentant anteriorment aquesta notícia.
    Primer de tot m’agradaria afegir que podem veure en els altres comentaris la quantitat de faltes d’ortografia que els nens i nenes d’avui en dia fan. Trobo molt preocupant i trist aquest nivell ortogràfic.
    M’agradaria també comentar que estic d’acord amb la notícia i, sobretot, amb la part que diu que 4t ESO és molt més fàcil i fa els alumnes relaxar-se. Dic que hi estic d’acord perquè ho he viscut de primera mà i és totalment cert. Cal un canvi perquè els alumnes que estem formant ara són els futurs treballadors i cal recordar que la preparació és PRIMORDIAL.

  • Auali

    16/04/2011 5:50

    “Com a causa d’aquest mal, el document apunta directament a l’excés d’hores de permanència a l’escola i a unes assignatures massa extenses, detallades i repetitives”. Com, com, com????? Per favor!! ETFELICITOFILL, als pedagogs que han fet l’estudi per legitimar l’ESO i seguir vivint “del cuento”. Ole tú, ole tú!!!

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús