ARA Mestres parla amb el professor de secundària Antoni Bardavio

És necessari l'Adobe Flash Plugin per veure aquest vídeo.

Feu clic aquí per descarregar-ne la versió més nova.

A l’ARA Mestres d’aquesta setmana coneixem l’Antoni Bardavio. És mestre de primària i professor d’ensenyament secundari. També és doctor en prehistòria i és el director del camp d’aprenentatge de la Noguera. Els camps d’aprenentatge del departament d’Educació són una xarxa de serveis educatius situats en contextos singulars. Aquesta xarxa aposta per una experiència docent i innovadora que s’ha anat consolidant des del 1983.

2 comentaris

  • Antoni Argent

    17/11/2011 9:53

    Bon dia, perquè l’alumne aprengui és necessari únicament que estigui motivat? NO rotund. Moltes persones no han estat motivades i han après moltíssim. 20 anys enrera, quan estudiava EGB, t’havies d’esforçar i punt. No es parlava gens de motivació i la cosa funcionava millor que ara. El que passa és que avui dia hi ha massa teories educatives i es vol buscar el mètode miraculós que faci millorar la situació en la què ens trobem. Perquè no ens fixem més què està passant a les famílies? Els pares i mares motiven els seus fills com ho han de fer? Perquè conec pares que l’única forma de motivat els seus fills és comprar-los 2 jocs de la Play Station. Si d’això en diuen motivar ja podem plegar veles. Què fàcil que tot el pes el traslladin a l’escola i l’institut! No pel fet de tenir un piano ja em poden considerar pianista de la mateixa manera que tenir fills no et concedeix el títol de ser “pare o mare”. A més, Rousseau ja va dir molts anys enrera “Doneu al nen el desig d’aprendre i qualsevol mètode serà bo”. I quanta raó que tenia. Ara sembla que els ordinadors ens hagin de treure del pou en el que ens trobem. MENYS REALITAT VIRTUAL, MÉS HUMANITAT, MÉS ESFORÇ I MENYS QUEIXAR-SE! Perquè les coses s’aconsegueixen posant esforç i no esperant que els altres en ho facin tot. Slts

  • Elisabet Fonts

    27/03/2011 18:35

    Penso que és molt interessant aquesta manera d’apendre. Per què l’educació ha de ser avorrida? Els nens aprenen més i estàn més motivats alhora d’apendre si es diverteixen.
    Fa anys vaig veure un documental molt interessant al 33 d’un professor francès que també feia coses similars amb els nens. I la veritat és que aprenien moltes coses interessants i estaven motivats per esdudiar

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús