El llibre de text, en plena transformació

La posada en marxa a tota màquina del pla eduCAT 1×1 a Catalunya i del pla Escuela 2.0 al conjunt de l’Estat ha obligat les editorials a impulsar nous materials didàctics pensats només per l’ordinador. Dels senzills PDF s’està passant a materials més complexos. El País explica com viu el sector aquesta revolució.

5 comentaris

  • Anna.

    30/12/2010 19:58

    Si la metodologia de treball no és escollida pel professor: 1×1=0.
    Perquè professorat i al·lumnat multipliquin la metodologia hauria de ser escollida per a aquell grup en concret al qual s’aplica.
    Si l’alcalde vol imposar, que vengui a l’aula a fer classe.

  • Josep-Manel Alarcó Vicent

    28/12/2010 21:49

    Crec que el llibre digital s’hauria d’introduir a la biblioteca del centre, a mans de professionals biblioteconoms i aquests tutorialitzar al professorat i després a l’alumant. Engrescar-los més en la lectura convencional que no pas en la normativa -el manual-. El llibre de text es insubstituïble, ara el pot redactar el professor i l’editor facilitar les eines en paper per a un reduït nombre d’alumnes. De fet hauríem d’aprendre de l’edició diària, setmanal, mensual o periòdica en general, per generar al principi, continguts adaptats de 35 hores de classe.
    L’alumne si el té en document de text pot millorar i participar molt més dinàmicament. Des de casa -irrenunciable- o des de l’aula -negociable-.

  • MariaT

    28/12/2010 16:32

    Sóc professora de secundària i un dels comentaris més recurrents entre els alumnes que ESTUDIEN, que no són gaires i els hauríem de cuidar moltíssim, ÉS MOLT PESAT ESTUDIAR AMB EL LLIBRE DIGITAL. I tenen tota la raò, és molt més cansat estudiar des d’un ordinador (i si és miniatura, pitjor), que des d’un text escrit.
    A la UOC, Universitat oberta de Catalunya, via internet, envien els materials d’estudi IMPRESOS a l’inici del curs, serà per alguna cosa….
    L’ordinador és fantàstic per algunes coses, recerca d’informació, exercicis interactius, audiovisuals, etc., però per estudiar millor un llibre.
    Pels alumnes de primer cicle d’ESO no és gaire recomanable, els professors no podem controlar el que fan trenta o més alumnes a l’aula, és impossible. Jo no els hi deixo fer servir a la meva classe, projecto a la pissarra el que m’interessa i sobre això explico i fem exercicis a la llibreta. Els digitals, els fan a casa seva, si volen. Així també evito perdre temps per problemes de connexió, que són constants.
    Quants diner gastats en un projecte que s’ha fet sense una planificació adequada, quan ens falten tants recursos de personal per atendre casos de diversitats….
    I per acabar, els llibres digitals que hi ha actualment són una mala còpia del llibre en paper, i poc més. Aquest projecte necessita temps i les editorials tampoc l’han tingut.
    Tinc capítols del llibre digital que faig servir que avui encara no estan disponibles.

  • pepa reig adern

    28/12/2010 0:12

    Joan, em sembla que a educació s’han fet coses molt pitjors. És una nova metodologia de treball que implica molts canvis, el primer d’ells la mentalitat docent i el treball amb llibre, digital o de txt tradicional. No podem parlar encara de rendiments, no creus?

  • Joan Solà

    26/12/2010 5:24

    El sistema 1×1 es el pitjor que s’ha fet al mon educatiu.Toshiba, digital text i algun altre han fet l’agost. Es perd molt de temps a les classes. S’ha de vigilar l’utilització a l’aula dels ordinadors, es a dir, has de tenir 25 ulls, i a l’hora poder explicar. Qui ho ha dissenyat s’està possant les botes. Molts treballant en aquest projecte. Si volen estalviar diners que treguin 1×1 que fa que el rendiment escolar sigui mes baix. Algú em pot dir per que es donen amb webcam els ordinadors?

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús